Analiza sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama i gimnazijama
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalitet nastave hemije u osnovnim i srednjim školama u korelaciji je sa
ispunjenošću materijalno-tehničkih zahteva, koji su u Republici Srbiji definisani posebnim
dokumentima, tzv. pravilnicima o normativima prostora, opreme i nastavnih sredstava.
Polazeći od relevantne stručne literature i važećih pravilnika za gimnazije i osnovne škole,
usvojenih 1990. godine, urađene su dve analize materijalno-tehničkih uslova za
učenje/nastavu hemije – prostornih kapaciteta i opreme – u uzorkovanih 35 osnovnih
beogradskih škola (od ukupno 120 iz užegradskih opština) i 19 beogradskih gimnazija.
Istraživanje je rezultat multidisciplinarne saradnje metodičara hemije i arhitekata. Ukazavši
na značajno odstupanje postojećeg stanja od propisanih normi, istraživanje je otvorilo
pitanje o kvalitetu očekivanog ishoda nastave hemije. Iz tog razloga, rad argumentuje
neophodnost da se u što kraćem roku unapredi republički popis materijalno-tehničkog stanja,
koji se sprovodi na svakih deset godina (...poslednji je iz 2004. godine). Uprkos činjenici da bi
trebalo da pruži ulazne podatke za dalji razvoj, popis ne obezbeđuje sve potrebne
informacije, posebno iz ugla pojedničanih predmeta. Stoga je zaključeno da je usled
neadekvatnosti važećih pravilnika, neophodno podrobno istražiti postojeće kapacitete i
mogućnosti, te u skladu sa tim doneti nove normative koji bi unapredili realizaciju nastave
hemije. U tom cilju važno je intenzivirati saradnju stručnjaka iz oblasti arhitekture, metodike
nastave hemije i drugih relevantnih disciplina.
Keywords:
nastava hemije, sredina za učenje, materijalno-tehnički resursi, osnovne škole, gimnazijeSource:
Zbornik radova sa drugog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: izazovi i perspektive“, 2014, 50-57Publisher:
- Hemijski fakultet Univerziteta u Beogradu
Funding / projects:
- Theory and practice of science in society: multidisciplinary, educational and intergenerational perspectives (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179048)
Collections
Institution/Community
Institut za multidisciplinarna istraživanjaTY - CONF AU - Matijašević, Igor AU - Stojiljković, Danica AU - Đorđević, Zorana PY - 2014 UR - http://rimsi.imsi.bg.ac.rs/handle/123456789/2779 AB - Kvalitet nastave hemije u osnovnim i srednjim školama u korelaciji je sa ispunjenošću materijalno-tehničkih zahteva, koji su u Republici Srbiji definisani posebnim dokumentima, tzv. pravilnicima o normativima prostora, opreme i nastavnih sredstava. Polazeći od relevantne stručne literature i važećih pravilnika za gimnazije i osnovne škole, usvojenih 1990. godine, urađene su dve analize materijalno-tehničkih uslova za učenje/nastavu hemije – prostornih kapaciteta i opreme – u uzorkovanih 35 osnovnih beogradskih škola (od ukupno 120 iz užegradskih opština) i 19 beogradskih gimnazija. Istraživanje je rezultat multidisciplinarne saradnje metodičara hemije i arhitekata. Ukazavši na značajno odstupanje postojećeg stanja od propisanih normi, istraživanje je otvorilo pitanje o kvalitetu očekivanog ishoda nastave hemije. Iz tog razloga, rad argumentuje neophodnost da se u što kraćem roku unapredi republički popis materijalno-tehničkog stanja, koji se sprovodi na svakih deset godina (poslednji je iz 2004. godine). Uprkos činjenici da bi trebalo da pruži ulazne podatke za dalji razvoj, popis ne obezbeđuje sve potrebne informacije, posebno iz ugla pojedničanih predmeta. Stoga je zaključeno da je usled neadekvatnosti važećih pravilnika, neophodno podrobno istražiti postojeće kapacitete i mogućnosti, te u skladu sa tim doneti nove normative koji bi unapredili realizaciju nastave hemije. U tom cilju važno je intenzivirati saradnju stručnjaka iz oblasti arhitekture, metodike nastave hemije i drugih relevantnih disciplina. PB - Hemijski fakultet Univerziteta u Beogradu C3 - Zbornik radova sa drugog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: izazovi i perspektive“ T1 - Analiza sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama i gimnazijama EP - 57 SP - 50 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2779 ER -
@conference{ author = "Matijašević, Igor and Stojiljković, Danica and Đorđević, Zorana", year = "2014", abstract = "Kvalitet nastave hemije u osnovnim i srednjim školama u korelaciji je sa ispunjenošću materijalno-tehničkih zahteva, koji su u Republici Srbiji definisani posebnim dokumentima, tzv. pravilnicima o normativima prostora, opreme i nastavnih sredstava. Polazeći od relevantne stručne literature i važećih pravilnika za gimnazije i osnovne škole, usvojenih 1990. godine, urađene su dve analize materijalno-tehničkih uslova za učenje/nastavu hemije – prostornih kapaciteta i opreme – u uzorkovanih 35 osnovnih beogradskih škola (od ukupno 120 iz užegradskih opština) i 19 beogradskih gimnazija. Istraživanje je rezultat multidisciplinarne saradnje metodičara hemije i arhitekata. Ukazavši na značajno odstupanje postojećeg stanja od propisanih normi, istraživanje je otvorilo pitanje o kvalitetu očekivanog ishoda nastave hemije. Iz tog razloga, rad argumentuje neophodnost da se u što kraćem roku unapredi republički popis materijalno-tehničkog stanja, koji se sprovodi na svakih deset godina (poslednji je iz 2004. godine). Uprkos činjenici da bi trebalo da pruži ulazne podatke za dalji razvoj, popis ne obezbeđuje sve potrebne informacije, posebno iz ugla pojedničanih predmeta. Stoga je zaključeno da je usled neadekvatnosti važećih pravilnika, neophodno podrobno istražiti postojeće kapacitete i mogućnosti, te u skladu sa tim doneti nove normative koji bi unapredili realizaciju nastave hemije. U tom cilju važno je intenzivirati saradnju stručnjaka iz oblasti arhitekture, metodike nastave hemije i drugih relevantnih disciplina.", publisher = "Hemijski fakultet Univerziteta u Beogradu", journal = "Zbornik radova sa drugog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: izazovi i perspektive“", title = "Analiza sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama i gimnazijama", pages = "57-50", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2779" }
Matijašević, I., Stojiljković, D.,& Đorđević, Z.. (2014). Analiza sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama i gimnazijama. in Zbornik radova sa drugog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: izazovi i perspektive“ Hemijski fakultet Univerziteta u Beogradu., 50-57. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2779
Matijašević I, Stojiljković D, Đorđević Z. Analiza sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama i gimnazijama. in Zbornik radova sa drugog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: izazovi i perspektive“. 2014;:50-57. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2779 .
Matijašević, Igor, Stojiljković, Danica, Đorđević, Zorana, "Analiza sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama i gimnazijama" in Zbornik radova sa drugog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: izazovi i perspektive“ (2014):50-57, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2779 .