Приказ основних података о документу
Analiza sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama i gimnazijama
dc.creator | Matijašević, Igor | |
dc.creator | Stojiljković, Danica | |
dc.creator | Đorđević, Zorana | |
dc.date.accessioned | 2023-12-07T20:20:58Z | |
dc.date.available | 2023-12-07T20:20:58Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7220-064-5 | |
dc.identifier.uri | http://rimsi.imsi.bg.ac.rs/handle/123456789/2779 | |
dc.description.abstract | Kvalitet nastave hemije u osnovnim i srednjim školama u korelaciji je sa ispunjenošću materijalno-tehničkih zahteva, koji su u Republici Srbiji definisani posebnim dokumentima, tzv. pravilnicima o normativima prostora, opreme i nastavnih sredstava. Polazeći od relevantne stručne literature i važećih pravilnika za gimnazije i osnovne škole, usvojenih 1990. godine, urađene su dve analize materijalno-tehničkih uslova za učenje/nastavu hemije – prostornih kapaciteta i opreme – u uzorkovanih 35 osnovnih beogradskih škola (od ukupno 120 iz užegradskih opština) i 19 beogradskih gimnazija. Istraživanje je rezultat multidisciplinarne saradnje metodičara hemije i arhitekata. Ukazavši na značajno odstupanje postojećeg stanja od propisanih normi, istraživanje je otvorilo pitanje o kvalitetu očekivanog ishoda nastave hemije. Iz tog razloga, rad argumentuje neophodnost da se u što kraćem roku unapredi republički popis materijalno-tehničkog stanja, koji se sprovodi na svakih deset godina (poslednji je iz 2004. godine). Uprkos činjenici da bi trebalo da pruži ulazne podatke za dalji razvoj, popis ne obezbeđuje sve potrebne informacije, posebno iz ugla pojedničanih predmeta. Stoga je zaključeno da je usled neadekvatnosti važećih pravilnika, neophodno podrobno istražiti postojeće kapacitete i mogućnosti, te u skladu sa tim doneti nove normative koji bi unapredili realizaciju nastave hemije. U tom cilju važno je intenzivirati saradnju stručnjaka iz oblasti arhitekture, metodike nastave hemije i drugih relevantnih disciplina. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Hemijski fakultet Univerziteta u Beogradu | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179048/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Zbornik radova sa drugog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: izazovi i perspektive“ | sr |
dc.subject | nastava hemije, sredina za učenje, materijalno-tehnički resursi, osnovne škole, gimnazije | sr |
dc.title | Analiza sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama i gimnazijama | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 57 | |
dc.citation.spage | 50 | |
dc.identifier.fulltext | http://rimsi.imsi.bg.ac.rs/bitstream/id/7253/bitstream_7253.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2779 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |