Matijašević, Igor

Link to this page

Authority KeyName Variants
f908f18a-9c91-4792-a4f7-831be0e4cc98
  • Matijašević, Igor (1)
Projects

Author's Bibliography

Stanje i pravci razvoja materijalno-tehničkih aspekata sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama

Matijašević, Igor; Stojiljković, Danica; Đorđević, Zorana; Eraković, Ivana; Korolija, Jasminka

(Beograd : Savez pedagoških društava Jugoslavije, 2013)

TY  - JOUR
AU  - Matijašević, Igor
AU  - Stojiljković, Danica
AU  - Đorđević, Zorana
AU  - Eraković, Ivana
AU  - Korolija, Jasminka
PY  - 2013
UR  - http://rimsi.imsi.bg.ac.rs/handle/123456789/2814
AB  - Теоријска разматрања и емпиријска истраживања указују да је средина за учење/наставу важан фактор за реализацију наставе високог квалитета. Параметри за уређење средине за учење/наставу хемије у Републици Србији стандардизовани су 1990. године и објављени у Правилнику о нормативима школског простора, опреме и наставних средстава за основну школу. У овом раду сумирани су резултати  истраживања из 2013. године, чији је циљ сагледавање услова реализације наставе хемије у београдским основним школама са аспекта просторних капацитета и опреме. У раду се  износе подаци о простору и опреми за наставу хемије у 35 основних београдских школа, одабраних случајним узорковањем од укупно 120 школа са уже територијe града. Релевантни подаци су прикупљени анкетом о школи (година оснивања и изградње, време реновирања, просечан број ученика и одељења) и листом за праћење опремљености за наставу хемије (демонстрациони сто, дигестор, енергетски блок, вентилациони систем, аудио-видео технологија, опрема за безбедност, и сл.). Закључено је да се средине за учење/наставу хемије значајно разликују по школама, при чему ниједна не испуњава све прописане норме. У раду се предлаже и осавремењивање постојећег Правилника по питању опреме, али и структуре, броја и површине просторија, према нормама које постоје у свету. Адекватни простор и опрема су једни од услова за реализацију разноврсних наставних метода и облика рада у настави/учењу хемије.
PB  - Beograd : Savez pedagoških društava Jugoslavije
T2  - Pedagogija
T1  - Stanje i pravci razvoja materijalno-tehničkih aspekata sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama
EP  - 629
IS  - 4
SP  - 619
VL  - 68
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2814
ER  - 
@article{
author = "Matijašević, Igor and Stojiljković, Danica and Đorđević, Zorana and Eraković, Ivana and Korolija, Jasminka",
year = "2013",
abstract = "Теоријска разматрања и емпиријска истраживања указују да је средина за учење/наставу важан фактор за реализацију наставе високог квалитета. Параметри за уређење средине за учење/наставу хемије у Републици Србији стандардизовани су 1990. године и објављени у Правилнику о нормативима школског простора, опреме и наставних средстава за основну школу. У овом раду сумирани су резултати  истраживања из 2013. године, чији је циљ сагледавање услова реализације наставе хемије у београдским основним школама са аспекта просторних капацитета и опреме. У раду се  износе подаци о простору и опреми за наставу хемије у 35 основних београдских школа, одабраних случајним узорковањем од укупно 120 школа са уже територијe града. Релевантни подаци су прикупљени анкетом о школи (година оснивања и изградње, време реновирања, просечан број ученика и одељења) и листом за праћење опремљености за наставу хемије (демонстрациони сто, дигестор, енергетски блок, вентилациони систем, аудио-видео технологија, опрема за безбедност, и сл.). Закључено је да се средине за учење/наставу хемије значајно разликују по школама, при чему ниједна не испуњава све прописане норме. У раду се предлаже и осавремењивање постојећег Правилника по питању опреме, али и структуре, броја и површине просторија, према нормама које постоје у свету. Адекватни простор и опрема су једни од услова за реализацију разноврсних наставних метода и облика рада у настави/учењу хемије.",
publisher = "Beograd : Savez pedagoških društava Jugoslavije",
journal = "Pedagogija",
title = "Stanje i pravci razvoja materijalno-tehničkih aspekata sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama",
pages = "629-619",
number = "4",
volume = "68",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2814"
}
Matijašević, I., Stojiljković, D., Đorđević, Z., Eraković, I.,& Korolija, J.. (2013). Stanje i pravci razvoja materijalno-tehničkih aspekata sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama. in Pedagogija
Beograd : Savez pedagoških društava Jugoslavije., 68(4), 619-629.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2814
Matijašević I, Stojiljković D, Đorđević Z, Eraković I, Korolija J. Stanje i pravci razvoja materijalno-tehničkih aspekata sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama. in Pedagogija. 2013;68(4):619-629.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2814 .
Matijašević, Igor, Stojiljković, Danica, Đorđević, Zorana, Eraković, Ivana, Korolija, Jasminka, "Stanje i pravci razvoja materijalno-tehničkih aspekata sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama" in Pedagogija, 68, no. 4 (2013):619-629,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2814 .