Stanje i pravci razvoja materijalno-tehničkih aspekata sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama
Само за регистроване кориснике
2013
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Теоријска разматрања и емпиријска истраживања указују да је средина за учење/наставу важан фактор за реализацију наставе високог квалитета. Параметри за уређење средине за учење/наставу хемије у Републици Србији стандардизовани су 1990. године и објављени у Правилнику о нормативима школског простора, опреме и наставних средстава за основну школу. У овом раду сумирани су резултати истраживања из 2013. године, чији је циљ сагледавање услова реализације наставе хемије у београдским основним школама са аспекта просторних капацитета и опреме. У раду се износе подаци о простору и опреми за наставу хемије у 35 основних београдских школа, одабраних случајним узорковањем од укупно 120 школа са уже територијe града. Релевантни подаци су прикупљени анкетом о школи (година оснивања и изградње, време реновирања, просечан број ученика и одељења) и листом за праћење опремљености за наставу хемије (демонстрациони сто, дигестор, енергетски блок, вентилациони систем, аудио-видео технологија, опрема за... безбедност, и сл.). Закључено је да се средине за учење/наставу хемије значајно разликују по школама, при чему ниједна не испуњава све прописане норме. У раду се предлаже и осавремењивање постојећег Правилника по питању опреме, али и структуре, броја и површине просторија, према нормама које постоје у свету. Адекватни простор и опрема су једни од услова за реализацију разноврсних наставних метода и облика рада у настави/учењу хемије.
Кључне речи:
Средина за учење/наставу / хемија / материјално-технички ресурси / специјализована учионица / основна школаИзвор:
Pedagogija, 2013, 68, 4, 619-629Издавач:
- Beograd : Savez pedagoških društava Jugoslavije
Финансирање / пројекти:
- Теорија и пракса науке у друштву: мултидисциплинарне, образовне и међугенерацијске перспективе (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179048)
Институција/група
Institut za multidisciplinarna istraživanjaTY - JOUR AU - Matijašević, Igor AU - Stojiljković, Danica AU - Đorđević, Zorana AU - Eraković, Ivana AU - Korolija, Jasminka PY - 2013 UR - http://rimsi.imsi.bg.ac.rs/handle/123456789/2814 AB - Теоријска разматрања и емпиријска истраживања указују да је средина за учење/наставу важан фактор за реализацију наставе високог квалитета. Параметри за уређење средине за учење/наставу хемије у Републици Србији стандардизовани су 1990. године и објављени у Правилнику о нормативима школског простора, опреме и наставних средстава за основну школу. У овом раду сумирани су резултати истраживања из 2013. године, чији је циљ сагледавање услова реализације наставе хемије у београдским основним школама са аспекта просторних капацитета и опреме. У раду се износе подаци о простору и опреми за наставу хемије у 35 основних београдских школа, одабраних случајним узорковањем од укупно 120 школа са уже територијe града. Релевантни подаци су прикупљени анкетом о школи (година оснивања и изградње, време реновирања, просечан број ученика и одељења) и листом за праћење опремљености за наставу хемије (демонстрациони сто, дигестор, енергетски блок, вентилациони систем, аудио-видео технологија, опрема за безбедност, и сл.). Закључено је да се средине за учење/наставу хемије значајно разликују по школама, при чему ниједна не испуњава све прописане норме. У раду се предлаже и осавремењивање постојећег Правилника по питању опреме, али и структуре, броја и површине просторија, према нормама које постоје у свету. Адекватни простор и опрема су једни од услова за реализацију разноврсних наставних метода и облика рада у настави/учењу хемије. PB - Beograd : Savez pedagoških društava Jugoslavije T2 - Pedagogija T1 - Stanje i pravci razvoja materijalno-tehničkih aspekata sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama EP - 629 IS - 4 SP - 619 VL - 68 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2814 ER -
@article{ author = "Matijašević, Igor and Stojiljković, Danica and Đorđević, Zorana and Eraković, Ivana and Korolija, Jasminka", year = "2013", abstract = "Теоријска разматрања и емпиријска истраживања указују да је средина за учење/наставу важан фактор за реализацију наставе високог квалитета. Параметри за уређење средине за учење/наставу хемије у Републици Србији стандардизовани су 1990. године и објављени у Правилнику о нормативима школског простора, опреме и наставних средстава за основну школу. У овом раду сумирани су резултати истраживања из 2013. године, чији је циљ сагледавање услова реализације наставе хемије у београдским основним школама са аспекта просторних капацитета и опреме. У раду се износе подаци о простору и опреми за наставу хемије у 35 основних београдских школа, одабраних случајним узорковањем од укупно 120 школа са уже територијe града. Релевантни подаци су прикупљени анкетом о школи (година оснивања и изградње, време реновирања, просечан број ученика и одељења) и листом за праћење опремљености за наставу хемије (демонстрациони сто, дигестор, енергетски блок, вентилациони систем, аудио-видео технологија, опрема за безбедност, и сл.). Закључено је да се средине за учење/наставу хемије значајно разликују по школама, при чему ниједна не испуњава све прописане норме. У раду се предлаже и осавремењивање постојећег Правилника по питању опреме, али и структуре, броја и површине просторија, према нормама које постоје у свету. Адекватни простор и опрема су једни од услова за реализацију разноврсних наставних метода и облика рада у настави/учењу хемије.", publisher = "Beograd : Savez pedagoških društava Jugoslavije", journal = "Pedagogija", title = "Stanje i pravci razvoja materijalno-tehničkih aspekata sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama", pages = "629-619", number = "4", volume = "68", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2814" }
Matijašević, I., Stojiljković, D., Đorđević, Z., Eraković, I.,& Korolija, J.. (2013). Stanje i pravci razvoja materijalno-tehničkih aspekata sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama. in Pedagogija Beograd : Savez pedagoških društava Jugoslavije., 68(4), 619-629. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2814
Matijašević I, Stojiljković D, Đorđević Z, Eraković I, Korolija J. Stanje i pravci razvoja materijalno-tehničkih aspekata sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama. in Pedagogija. 2013;68(4):619-629. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2814 .
Matijašević, Igor, Stojiljković, Danica, Đorđević, Zorana, Eraković, Ivana, Korolija, Jasminka, "Stanje i pravci razvoja materijalno-tehničkih aspekata sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama" in Pedagogija, 68, no. 4 (2013):619-629, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2814 .