Приказ основних података о документу

dc.creatorStojiljković, Danica
dc.creatorMatijašević, Igor
dc.date.accessioned2023-12-07T21:53:17Z
dc.date.available2023-12-07T21:53:17Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.isbn978-86-7220-050-8
dc.identifier.urihttp://rimsi.imsi.bg.ac.rs/handle/123456789/2797
dc.description.abstractОвај рад истиче значај мултидисциплинарног приступа у систему образовања, првенствено у фази конципирања простора за учење који треба да пружи могућности примене различитих метода подучавања и учења како би се постигли жељени васпитно-образовни циљеви. Простор за учење представља један од многих фактора у сложеним односима наставе који утичу на образовни исход. Традиционално, простори за учење су пројектовани од стране архитекте и обично без присуства наставника (практичара), одражавајући у том тренутку савремене архитектонске, али не и образовне имагинације, што је често доводило до репродукцију индустријског модела учионица. С друге стране пројектовање савремених простора за учење засновано је на архитектонским принципима, на савременим схватањима процеса учења и улоге наставника у том процесу, као и на еколошкој одрживости. Стога, савремене потребе простора за учења захтевају мултидисциплинарни приступ пројектовања кроз укључивање различитих дисциплина од архитектуре, психологије, педагогије, социологије, а последњих година све више укључује и науку о животној средини, здрављу и антрополошки дизајн. Иако постоји више различитих дисциплина који дају другачију перспективу о простору за учење, потребно је да различита поља конвергирају због потребе да се усредсреде на односе између контекстуалних, организационих, педагошких и друштвених пракси различитих простора учења. Такође, како би се омогућило унапређење процеса пројектовања образовног окружења неопходна је заједничка сарадња и са корисницима простора. Овај рад има за циљ да укаже да је пројектовање простора за учења веома комлексан процес, с обзиром да различити корисници имају другачију перцепцију простора, као и потребе, и да се успех у пројектовању простара за учење налази у интеграцији визије просторно-програмских активности са архитектонским принципима пројектовања.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherHemijski fakultet, Univerzitet u Beogradusr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179048/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceZbornik apstrakta sa prvog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: od krize ka društvu znanja“sr
dc.subjectпројектовање простора за учење, мултидисциплинарни приступ, образовање, теорије учењаsr
dc.titleZnačaj multidisciplinarnog pristupa u koncipiranju savremenih prostora za učenjesr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.spage65
dc.identifier.fulltexthttp://rimsi.imsi.bg.ac.rs/bitstream/id/7233/bitstream_7233.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2797
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу