Приказ основних података о документу
Značaj multidisciplinarnog pristupa u koncipiranju savremenih prostora za učenje
dc.creator | Stojiljković, Danica | |
dc.creator | Matijašević, Igor | |
dc.date.accessioned | 2023-12-07T21:53:17Z | |
dc.date.available | 2023-12-07T21:53:17Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7220-050-8 | |
dc.identifier.uri | http://rimsi.imsi.bg.ac.rs/handle/123456789/2797 | |
dc.description.abstract | Овај рад истиче значај мултидисциплинарног приступа у систему образовања, првенствено у фази конципирања простора за учење који треба да пружи могућности примене различитих метода подучавања и учења како би се постигли жељени васпитно-образовни циљеви. Простор за учење представља један од многих фактора у сложеним односима наставе који утичу на образовни исход. Традиционално, простори за учење су пројектовани од стране архитекте и обично без присуства наставника (практичара), одражавајући у том тренутку савремене архитектонске, али не и образовне имагинације, што је често доводило до репродукцију индустријског модела учионица. С друге стране пројектовање савремених простора за учење засновано је на архитектонским принципима, на савременим схватањима процеса учења и улоге наставника у том процесу, као и на еколошкој одрживости. Стога, савремене потребе простора за учења захтевају мултидисциплинарни приступ пројектовања кроз укључивање различитих дисциплина од архитектуре, психологије, педагогије, социологије, а последњих година све више укључује и науку о животној средини, здрављу и антрополошки дизајн. Иако постоји више различитих дисциплина који дају другачију перспективу о простору за учење, потребно је да различита поља конвергирају због потребе да се усредсреде на односе између контекстуалних, организационих, педагошких и друштвених пракси различитих простора учења. Такође, како би се омогућило унапређење процеса пројектовања образовног окружења неопходна је заједничка сарадња и са корисницима простора. Овај рад има за циљ да укаже да је пројектовање простора за учења веома комлексан процес, с обзиром да различити корисници имају другачију перцепцију простора, као и потребе, и да се успех у пројектовању простара за учење налази у интеграцији визије просторно-програмских активности са архитектонским принципима пројектовања. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Hemijski fakultet, Univerzitet u Beogradu | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179048/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Zbornik apstrakta sa prvog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: od krize ka društvu znanja“ | sr |
dc.subject | пројектовање простора за учење, мултидисциплинарни приступ, образовање, теорије учења | sr |
dc.title | Značaj multidisciplinarnog pristupa u koncipiranju savremenih prostora za učenje | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.spage | 65 | |
dc.identifier.fulltext | http://rimsi.imsi.bg.ac.rs/bitstream/id/7233/bitstream_7233.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2797 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |