Značaj multidisciplinarnog pristupa u koncipiranju savremenih prostora za učenje
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Овај рад истиче значај мултидисциплинарног приступа у систему образовања, првенствено у фази конципирања простора за учење који треба да пружи могућности примене различитих метода подучавања и учења како би се постигли жељени васпитно-образовни циљеви. Простор за учење представља један од многих фактора у сложеним односима наставе који утичу на образовни исход. Традиционално, простори за учење су пројектовани од стране архитекте и обично без присуства наставника (практичара), одражавајући у том тренутку савремене архитектонске, али не и образовне имагинације, што је често доводило до репродукцију индустријског модела учионица. С друге стране пројектовање савремених простора за учење засновано је на архитектонским принципима, на савременим схватањима процеса учења и улоге наставника у том процесу, као и на еколошкој одрживости. Стога, савремене потребе простора за учења захтевају мултидисциплинарни приступ пројектовања кроз укључивање различитих дисциплина од архитектуре, психологије, ...педагогије, социологије, а последњих година све више укључује и науку о животној средини, здрављу и антрополошки дизајн. Иако постоји више различитих дисциплина који дају другачију перспективу о простору за учење, потребно је да различита поља конвергирају због потребе да се усредсреде на односе између контекстуалних, организационих, педагошких и друштвених пракси различитих простора учења. Такође, како би се омогућило унапређење процеса пројектовања образовног окружења неопходна је заједничка сарадња и са корисницима простора. Овај рад има за циљ да укаже да је пројектовање простора за учења веома комлексан процес, с обзиром да различити корисници имају другачију перцепцију простора, као и потребе, и да се успех у пројектовању простара за учење налази у интеграцији визије просторно-програмских активности са архитектонским принципима пројектовања.
Кључне речи:
пројектовање простора за учење, мултидисциплинарни приступ, образовање, теорије учењаИзвор:
Zbornik apstrakta sa prvog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: od krize ka društvu znanja“, 2012, 65-Издавач:
- Hemijski fakultet, Univerzitet u Beogradu
Финансирање / пројекти:
- Теорија и пракса науке у друштву: мултидисциплинарне, образовне и међугенерацијске перспективе (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179048)
Институција/група
Institut za multidisciplinarna istraživanjaTY - CONF AU - Stojiljković, Danica AU - Matijašević, Igor PY - 2012 UR - http://rimsi.imsi.bg.ac.rs/handle/123456789/2797 AB - Овај рад истиче значај мултидисциплинарног приступа у систему образовања, првенствено у фази конципирања простора за учење који треба да пружи могућности примене различитих метода подучавања и учења како би се постигли жељени васпитно-образовни циљеви. Простор за учење представља један од многих фактора у сложеним односима наставе који утичу на образовни исход. Традиционално, простори за учење су пројектовани од стране архитекте и обично без присуства наставника (практичара), одражавајући у том тренутку савремене архитектонске, али не и образовне имагинације, што је често доводило до репродукцију индустријског модела учионица. С друге стране пројектовање савремених простора за учење засновано је на архитектонским принципима, на савременим схватањима процеса учења и улоге наставника у том процесу, као и на еколошкој одрживости. Стога, савремене потребе простора за учења захтевају мултидисциплинарни приступ пројектовања кроз укључивање различитих дисциплина од архитектуре, психологије, педагогије, социологије, а последњих година све више укључује и науку о животној средини, здрављу и антрополошки дизајн. Иако постоји више различитих дисциплина који дају другачију перспективу о простору за учење, потребно је да различита поља конвергирају због потребе да се усредсреде на односе између контекстуалних, организационих, педагошких и друштвених пракси различитих простора учења. Такође, како би се омогућило унапређење процеса пројектовања образовног окружења неопходна је заједничка сарадња и са корисницима простора. Овај рад има за циљ да укаже да је пројектовање простора за учења веома комлексан процес, с обзиром да различити корисници имају другачију перцепцију простора, као и потребе, и да се успех у пројектовању простара за учење налази у интеграцији визије просторно-програмских активности са архитектонским принципима пројектовања. PB - Hemijski fakultet, Univerzitet u Beogradu C3 - Zbornik apstrakta sa prvog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: od krize ka društvu znanja“ T1 - Značaj multidisciplinarnog pristupa u koncipiranju savremenih prostora za učenje SP - 65 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2797 ER -
@conference{ author = "Stojiljković, Danica and Matijašević, Igor", year = "2012", abstract = "Овај рад истиче значај мултидисциплинарног приступа у систему образовања, првенствено у фази конципирања простора за учење који треба да пружи могућности примене различитих метода подучавања и учења како би се постигли жељени васпитно-образовни циљеви. Простор за учење представља један од многих фактора у сложеним односима наставе који утичу на образовни исход. Традиционално, простори за учење су пројектовани од стране архитекте и обично без присуства наставника (практичара), одражавајући у том тренутку савремене архитектонске, али не и образовне имагинације, што је често доводило до репродукцију индустријског модела учионица. С друге стране пројектовање савремених простора за учење засновано је на архитектонским принципима, на савременим схватањима процеса учења и улоге наставника у том процесу, као и на еколошкој одрживости. Стога, савремене потребе простора за учења захтевају мултидисциплинарни приступ пројектовања кроз укључивање различитих дисциплина од архитектуре, психологије, педагогије, социологије, а последњих година све више укључује и науку о животној средини, здрављу и антрополошки дизајн. Иако постоји више различитих дисциплина који дају другачију перспективу о простору за учење, потребно је да различита поља конвергирају због потребе да се усредсреде на односе између контекстуалних, организационих, педагошких и друштвених пракси различитих простора учења. Такође, како би се омогућило унапређење процеса пројектовања образовног окружења неопходна је заједничка сарадња и са корисницима простора. Овај рад има за циљ да укаже да је пројектовање простора за учења веома комлексан процес, с обзиром да различити корисници имају другачију перцепцију простора, као и потребе, и да се успех у пројектовању простара за учење налази у интеграцији визије просторно-програмских активности са архитектонским принципима пројектовања.", publisher = "Hemijski fakultet, Univerzitet u Beogradu", journal = "Zbornik apstrakta sa prvog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: od krize ka društvu znanja“", title = "Značaj multidisciplinarnog pristupa u koncipiranju savremenih prostora za učenje", pages = "65", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2797" }
Stojiljković, D.,& Matijašević, I.. (2012). Značaj multidisciplinarnog pristupa u koncipiranju savremenih prostora za učenje. in Zbornik apstrakta sa prvog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: od krize ka društvu znanja“ Hemijski fakultet, Univerzitet u Beogradu., 65. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2797
Stojiljković D, Matijašević I. Značaj multidisciplinarnog pristupa u koncipiranju savremenih prostora za učenje. in Zbornik apstrakta sa prvog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: od krize ka društvu znanja“. 2012;:65. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2797 .
Stojiljković, Danica, Matijašević, Igor, "Značaj multidisciplinarnog pristupa u koncipiranju savremenih prostora za učenje" in Zbornik apstrakta sa prvog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: od krize ka društvu znanja“ (2012):65, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2797 .