@article{
author = "Matijašević, Igor and Stojiljković, Danica and Đorđević, Zorana and Tošić, Milena",
year = "2015",
abstract = "У недавним публикацијама указано је на неопходност доношења нових норматива материјалних ресурса у домену основношколске наставе хемије, што је у складу са намером просветних власти да се отпочне рад на нормативима за основну школу. У складу са тим, циљ истраживања је био сагледавање просторних капацитетета, намештаја и опреме (средина за учење/наставу хемије) у новоизграђеним београдским основним школама, како би се на основу тих резултата предложили нови модели средине за учење/наставу хемије у основним школама. У истраживању је учествовало седам школа, које су изграђене у периоду од 2002. до 2012. године. Упоређујући затечено стање са важећим нормативом из 1990. године, закључено је да нису испуњени прописани захтеви по питању површине простора специјализоване учионице и припремне просторије. Опремљеност радног простора демонстрационим столом, енергетским блоковима, рачунарима и пројектором такође није задовољавајућа. У раду је указано да је у односу на садашњи норматив потребно повећати површину простора по ученику, уз смањење броја ученика по одељењу, као и јасније дефинисати потребну опрему и њен просторни распоред. Узимајући у обзир затечено стање, важеће нормативе и педагошко-архитектонске захтеве, у овом раду су изложена три предлога обликовања средине за учење/наставу хемије. Предложена решења отворила су нова питања у пројектовању радног простора и одредила смернице за даља истраживања по питању средине за учење/наставу хемије у односу на савремене педагошке захтеве.",
publisher = "Forum pedagoga",
journal = "Pedagogija",
title = "Sredina za učenje/nastavu hemije u osnovnim školama: Stanje u novoizgrađenim beogradskim školama versus predlozi novih modela",
pages = "488-475",
number = "4",
volume = "70",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2767"
}