Matijašević, Igor

Link to this page

Authority KeyName Variants
e9a1635f-8bab-484c-aedb-84203dcfca5d
  • Matijašević, Igor (1)
Projects

Author's Bibliography

Sredina za učenje/nastavu hemije u osnovnim školama: Stanje u novoizgrađenim beogradskim školama versus predlozi novih modela

Matijašević, Igor; Stojiljković, Danica; Đorđević, Zorana; Tošić, Milena

(Forum pedagoga, 2015)

TY  - JOUR
AU  - Matijašević, Igor
AU  - Stojiljković, Danica
AU  - Đorđević, Zorana
AU  - Tošić, Milena
PY  - 2015
UR  - http://rimsi.imsi.bg.ac.rs/handle/123456789/2767
AB  - У недавним публикацијама указано је на неопходност доношења нових норматива материјалних ресурса у домену основношколске наставе хемије, што је у складу са намером просветних власти да се отпочне рад на нормативима за основну школу.  У складу са тим, циљ истраживања је био сагледавање просторних капацитетета, намештаја и опреме (средина за учење/наставу хемије) у новоизграђеним београдским основним школама, како би се на основу тих резултата предложили нови модели средине за учење/наставу хемије у основним школама. У истраживању је учествовало седам школа, које су изграђене у периоду од 2002. до 2012. године. Упоређујући затечено стање са важећим нормативом из 1990. године, закључено је да нису испуњени прописани захтеви по питању површине простора специјализоване учионице и припремне просторије. Опремљеност радног простора демонстрационим столом, енергетским блоковима, рачунарима и пројектором такође није задовољавајућа. У раду је указано да је у односу на садашњи норматив потребно повећати површину простора по ученику, уз смањење броја ученика по одељењу, као и јасније дефинисати потребну опрему и њен просторни распоред. Узимајући у обзир затечено стање, важеће нормативе и педагошко-архитектонске захтеве, у овом раду су изложена три предлога обликовања средине за учење/наставу хемије. Предложена решења отворила су нова питања у пројектовању радног простора и одредила смернице за даља истраживања по питању средине за учење/наставу хемије у односу на савремене педагошке захтеве.
PB  - Forum pedagoga
T2  - Pedagogija
T1  - Sredina za učenje/nastavu hemije u osnovnim školama: Stanje u novoizgrađenim beogradskim školama versus predlozi novih modela
EP  - 488
IS  - 4
SP  - 475
VL  - 70
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2767
ER  - 
@article{
author = "Matijašević, Igor and Stojiljković, Danica and Đorđević, Zorana and Tošić, Milena",
year = "2015",
abstract = "У недавним публикацијама указано је на неопходност доношења нових норматива материјалних ресурса у домену основношколске наставе хемије, што је у складу са намером просветних власти да се отпочне рад на нормативима за основну школу.  У складу са тим, циљ истраживања је био сагледавање просторних капацитетета, намештаја и опреме (средина за учење/наставу хемије) у новоизграђеним београдским основним школама, како би се на основу тих резултата предложили нови модели средине за учење/наставу хемије у основним школама. У истраживању је учествовало седам школа, које су изграђене у периоду од 2002. до 2012. године. Упоређујући затечено стање са важећим нормативом из 1990. године, закључено је да нису испуњени прописани захтеви по питању површине простора специјализоване учионице и припремне просторије. Опремљеност радног простора демонстрационим столом, енергетским блоковима, рачунарима и пројектором такође није задовољавајућа. У раду је указано да је у односу на садашњи норматив потребно повећати површину простора по ученику, уз смањење броја ученика по одељењу, као и јасније дефинисати потребну опрему и њен просторни распоред. Узимајући у обзир затечено стање, важеће нормативе и педагошко-архитектонске захтеве, у овом раду су изложена три предлога обликовања средине за учење/наставу хемије. Предложена решења отворила су нова питања у пројектовању радног простора и одредила смернице за даља истраживања по питању средине за учење/наставу хемије у односу на савремене педагошке захтеве.",
publisher = "Forum pedagoga",
journal = "Pedagogija",
title = "Sredina za učenje/nastavu hemije u osnovnim školama: Stanje u novoizgrađenim beogradskim školama versus predlozi novih modela",
pages = "488-475",
number = "4",
volume = "70",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2767"
}
Matijašević, I., Stojiljković, D., Đorđević, Z.,& Tošić, M.. (2015). Sredina za učenje/nastavu hemije u osnovnim školama: Stanje u novoizgrađenim beogradskim školama versus predlozi novih modela. in Pedagogija
Forum pedagoga., 70(4), 475-488.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2767
Matijašević I, Stojiljković D, Đorđević Z, Tošić M. Sredina za učenje/nastavu hemije u osnovnim školama: Stanje u novoizgrađenim beogradskim školama versus predlozi novih modela. in Pedagogija. 2015;70(4):475-488.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2767 .
Matijašević, Igor, Stojiljković, Danica, Đorđević, Zorana, Tošić, Milena, "Sredina za učenje/nastavu hemije u osnovnim školama: Stanje u novoizgrađenim beogradskim školama versus predlozi novih modela" in Pedagogija, 70, no. 4 (2015):475-488,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2767 .