Matijašević, Igor

Link to this page

Authority KeyName Variants
7fe3ada6-3d25-46f1-8346-cbdeec79917b
  • Matijašević, Igor (1)
Projects

Author's Bibliography

Analiza sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama i gimnazijama

Matijašević, Igor; Stojiljković, Danica; Đorđević, Zorana

(Hemijski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2014)

TY  - CONF
AU  - Matijašević, Igor
AU  - Stojiljković, Danica
AU  - Đorđević, Zorana
PY  - 2014
UR  - http://rimsi.imsi.bg.ac.rs/handle/123456789/2779
AB  - Kvalitet nastave hemije u osnovnim i srednjim školama u korelaciji je sa
ispunjenošću materijalno-tehničkih zahteva, koji su u Republici Srbiji definisani posebnim
dokumentima, tzv. pravilnicima o normativima prostora, opreme i nastavnih sredstava.
Polazeći od relevantne stručne literature i važećih pravilnika za gimnazije i osnovne škole,
usvojenih 1990. godine, urađene su dve analize materijalno-tehničkih uslova za
učenje/nastavu hemije – prostornih kapaciteta i opreme – u uzorkovanih 35 osnovnih
beogradskih škola (od ukupno 120 iz užegradskih opština) i 19 beogradskih gimnazija.
Istraživanje je rezultat multidisciplinarne saradnje metodičara hemije i arhitekata. Ukazavši
na značajno odstupanje postojećeg stanja od propisanih normi, istraživanje je otvorilo
pitanje o kvalitetu očekivanog ishoda nastave hemije. Iz tog razloga, rad argumentuje
neophodnost da se u što kraćem roku unapredi republički popis materijalno-tehničkog stanja,
koji se sprovodi na svakih deset godina (poslednji je iz 2004. godine). Uprkos činjenici da bi
trebalo da pruži ulazne podatke za dalji razvoj, popis ne obezbeđuje sve potrebne
informacije, posebno iz ugla pojedničanih predmeta. Stoga je zaključeno da je usled
neadekvatnosti važećih pravilnika, neophodno podrobno istražiti postojeće kapacitete i
mogućnosti, te u skladu sa tim doneti nove normative koji bi unapredili realizaciju nastave
hemije. U tom cilju važno je intenzivirati saradnju stručnjaka iz oblasti arhitekture, metodike
nastave hemije i drugih relevantnih disciplina.
PB  - Hemijski fakultet Univerziteta u Beogradu
C3  - Zbornik radova sa drugog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: izazovi i perspektive“
T1  - Analiza sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama i gimnazijama
EP  - 57
SP  - 50
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2779
ER  - 
@conference{
author = "Matijašević, Igor and Stojiljković, Danica and Đorđević, Zorana",
year = "2014",
abstract = "Kvalitet nastave hemije u osnovnim i srednjim školama u korelaciji je sa
ispunjenošću materijalno-tehničkih zahteva, koji su u Republici Srbiji definisani posebnim
dokumentima, tzv. pravilnicima o normativima prostora, opreme i nastavnih sredstava.
Polazeći od relevantne stručne literature i važećih pravilnika za gimnazije i osnovne škole,
usvojenih 1990. godine, urađene su dve analize materijalno-tehničkih uslova za
učenje/nastavu hemije – prostornih kapaciteta i opreme – u uzorkovanih 35 osnovnih
beogradskih škola (od ukupno 120 iz užegradskih opština) i 19 beogradskih gimnazija.
Istraživanje je rezultat multidisciplinarne saradnje metodičara hemije i arhitekata. Ukazavši
na značajno odstupanje postojećeg stanja od propisanih normi, istraživanje je otvorilo
pitanje o kvalitetu očekivanog ishoda nastave hemije. Iz tog razloga, rad argumentuje
neophodnost da se u što kraćem roku unapredi republički popis materijalno-tehničkog stanja,
koji se sprovodi na svakih deset godina (poslednji je iz 2004. godine). Uprkos činjenici da bi
trebalo da pruži ulazne podatke za dalji razvoj, popis ne obezbeđuje sve potrebne
informacije, posebno iz ugla pojedničanih predmeta. Stoga je zaključeno da je usled
neadekvatnosti važećih pravilnika, neophodno podrobno istražiti postojeće kapacitete i
mogućnosti, te u skladu sa tim doneti nove normative koji bi unapredili realizaciju nastave
hemije. U tom cilju važno je intenzivirati saradnju stručnjaka iz oblasti arhitekture, metodike
nastave hemije i drugih relevantnih disciplina.",
publisher = "Hemijski fakultet Univerziteta u Beogradu",
journal = "Zbornik radova sa drugog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: izazovi i perspektive“",
title = "Analiza sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama i gimnazijama",
pages = "57-50",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2779"
}
Matijašević, I., Stojiljković, D.,& Đorđević, Z.. (2014). Analiza sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama i gimnazijama. in Zbornik radova sa drugog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: izazovi i perspektive“
Hemijski fakultet Univerziteta u Beogradu., 50-57.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2779
Matijašević I, Stojiljković D, Đorđević Z. Analiza sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama i gimnazijama. in Zbornik radova sa drugog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: izazovi i perspektive“. 2014;:50-57.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2779 .
Matijašević, Igor, Stojiljković, Danica, Đorđević, Zorana, "Analiza sredine za učenje/nastavu hemije u beogradskim osnovnim školama i gimnazijama" in Zbornik radova sa drugog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: izazovi i perspektive“ (2014):50-57,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2779 .