Tošić, Milena

Link to this page

Authority KeyName Variants
2c74f8fc-ae9d-4a10-8656-eec94fc54ab4
  • Tošić, Milena (2)
Projects

Author's Bibliography

Sredina za učenje/nastavu hemije u osnovnim školama: Stanje u novoizgrađenim beogradskim školama versus predlozi novih modela

Matijašević, Igor; Stojiljković, Danica; Đorđević, Zorana; Tošić, Milena

(Forum pedagoga, 2015)

TY  - JOUR
AU  - Matijašević, Igor
AU  - Stojiljković, Danica
AU  - Đorđević, Zorana
AU  - Tošić, Milena
PY  - 2015
UR  - http://rimsi.imsi.bg.ac.rs/handle/123456789/2767
AB  - У недавним публикацијама указано је на неопходност доношења нових норматива материјалних ресурса у домену основношколске наставе хемије, што је у складу са намером просветних власти да се отпочне рад на нормативима за основну школу.  У складу са тим, циљ истраживања је био сагледавање просторних капацитетета, намештаја и опреме (средина за учење/наставу хемије) у новоизграђеним београдским основним школама, како би се на основу тих резултата предложили нови модели средине за учење/наставу хемије у основним школама. У истраживању је учествовало седам школа, које су изграђене у периоду од 2002. до 2012. године. Упоређујући затечено стање са важећим нормативом из 1990. године, закључено је да нису испуњени прописани захтеви по питању површине простора специјализоване учионице и припремне просторије. Опремљеност радног простора демонстрационим столом, енергетским блоковима, рачунарима и пројектором такође није задовољавајућа. У раду је указано да је у односу на садашњи норматив потребно повећати површину простора по ученику, уз смањење броја ученика по одељењу, као и јасније дефинисати потребну опрему и њен просторни распоред. Узимајући у обзир затечено стање, важеће нормативе и педагошко-архитектонске захтеве, у овом раду су изложена три предлога обликовања средине за учење/наставу хемије. Предложена решења отворила су нова питања у пројектовању радног простора и одредила смернице за даља истраживања по питању средине за учење/наставу хемије у односу на савремене педагошке захтеве.
PB  - Forum pedagoga
T2  - Pedagogija
T1  - Sredina za učenje/nastavu hemije u osnovnim školama: Stanje u novoizgrađenim beogradskim školama versus predlozi novih modela
EP  - 488
IS  - 4
SP  - 475
VL  - 70
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2767
ER  - 
@article{
author = "Matijašević, Igor and Stojiljković, Danica and Đorđević, Zorana and Tošić, Milena",
year = "2015",
abstract = "У недавним публикацијама указано је на неопходност доношења нових норматива материјалних ресурса у домену основношколске наставе хемије, што је у складу са намером просветних власти да се отпочне рад на нормативима за основну школу.  У складу са тим, циљ истраживања је био сагледавање просторних капацитетета, намештаја и опреме (средина за учење/наставу хемије) у новоизграђеним београдским основним школама, како би се на основу тих резултата предложили нови модели средине за учење/наставу хемије у основним школама. У истраживању је учествовало седам школа, које су изграђене у периоду од 2002. до 2012. године. Упоређујући затечено стање са важећим нормативом из 1990. године, закључено је да нису испуњени прописани захтеви по питању површине простора специјализоване учионице и припремне просторије. Опремљеност радног простора демонстрационим столом, енергетским блоковима, рачунарима и пројектором такође није задовољавајућа. У раду је указано да је у односу на садашњи норматив потребно повећати површину простора по ученику, уз смањење броја ученика по одељењу, као и јасније дефинисати потребну опрему и њен просторни распоред. Узимајући у обзир затечено стање, важеће нормативе и педагошко-архитектонске захтеве, у овом раду су изложена три предлога обликовања средине за учење/наставу хемије. Предложена решења отворила су нова питања у пројектовању радног простора и одредила смернице за даља истраживања по питању средине за учење/наставу хемије у односу на савремене педагошке захтеве.",
publisher = "Forum pedagoga",
journal = "Pedagogija",
title = "Sredina za učenje/nastavu hemije u osnovnim školama: Stanje u novoizgrađenim beogradskim školama versus predlozi novih modela",
pages = "488-475",
number = "4",
volume = "70",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2767"
}
Matijašević, I., Stojiljković, D., Đorđević, Z.,& Tošić, M.. (2015). Sredina za učenje/nastavu hemije u osnovnim školama: Stanje u novoizgrađenim beogradskim školama versus predlozi novih modela. in Pedagogija
Forum pedagoga., 70(4), 475-488.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2767
Matijašević I, Stojiljković D, Đorđević Z, Tošić M. Sredina za učenje/nastavu hemije u osnovnim školama: Stanje u novoizgrađenim beogradskim školama versus predlozi novih modela. in Pedagogija. 2015;70(4):475-488.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2767 .
Matijašević, Igor, Stojiljković, Danica, Đorđević, Zorana, Tošić, Milena, "Sredina za učenje/nastavu hemije u osnovnim školama: Stanje u novoizgrađenim beogradskim školama versus predlozi novih modela" in Pedagogija, 70, no. 4 (2015):475-488,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2767 .

Nasleđe srpske hemije u Galeriji nauke i tehnike SANU

Korolija, Jasminka; Matijašević, Igor; Stojiljković, Danica; Đorđević, Zorana; Tošić, Milena

(Srpsko hemijsko društvo, 2014)

TY  - JOUR
AU  - Korolija, Jasminka
AU  - Matijašević, Igor
AU  - Stojiljković, Danica
AU  - Đorđević, Zorana
AU  - Tošić, Milena
PY  - 2014
UR  - http://rimsi.imsi.bg.ac.rs/handle/123456789/2789
AB  - У септембру 2013. године навршило се 160 година од тренутка када је 1853. године кнез Александар Карађорђевић одобрио ново устројство београдског Лицеја, једине високошколске установе у ондашњој Србији. Документом „Устројеније Књажеско-Србског Лицеја“ предвиђено је увођење нових предмета „Химија“ и „Технологија“ у наставни план Лицеја. За потребе ових предмета Устројенијем су предвиђени  „Химическа Лабораторија“ и „Технологически кабинет“. На место професора за ове предмете изабран је 26-годишњи Михаило Рашковић (1827–1872). Не занемарујући значај дела Павла Илића (1807–1871), државног апотекара и касније државног хемичара, чијим радом је заправо започела хемијска струка код нас, са оснивањем лицејске хемијске лабораторије дошао је нови период развоја хемијске струке и наставе хемије у Србији. Захваљујући прегалаштву Михаила Рашковића у обезбеђивању добрих услова за лабораторијски рад, постављен је темељ и за почетак хемијске науке код нас. То ће се догодити почетком 70-их година 19. века, пре свега у делу Симе Лозанића (1847–1935). Са намером да се обележи 160. годишњица отварања хемијске лабораторије на Лицеју, приређена је изложба Лабораторија великана–наслеђе српске хемије у Галерији науке и технике Српске академије наука и уметности. Овај рад представља кратак извештај о изложби.
PB  - Srpsko hemijsko društvo
T2  - Hemijski pregled
T1  - Nasleđe srpske hemije u Galeriji nauke i tehnike SANU
EP  - 26
IS  - 1
SP  - 20
VL  - 55
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2789
ER  - 
@article{
author = "Korolija, Jasminka and Matijašević, Igor and Stojiljković, Danica and Đorđević, Zorana and Tošić, Milena",
year = "2014",
abstract = "У септембру 2013. године навршило се 160 година од тренутка када је 1853. године кнез Александар Карађорђевић одобрио ново устројство београдског Лицеја, једине високошколске установе у ондашњој Србији. Документом „Устројеније Књажеско-Србског Лицеја“ предвиђено је увођење нових предмета „Химија“ и „Технологија“ у наставни план Лицеја. За потребе ових предмета Устројенијем су предвиђени  „Химическа Лабораторија“ и „Технологически кабинет“. На место професора за ове предмете изабран је 26-годишњи Михаило Рашковић (1827–1872). Не занемарујући значај дела Павла Илића (1807–1871), државног апотекара и касније државног хемичара, чијим радом је заправо започела хемијска струка код нас, са оснивањем лицејске хемијске лабораторије дошао је нови период развоја хемијске струке и наставе хемије у Србији. Захваљујући прегалаштву Михаила Рашковића у обезбеђивању добрих услова за лабораторијски рад, постављен је темељ и за почетак хемијске науке код нас. То ће се догодити почетком 70-их година 19. века, пре свега у делу Симе Лозанића (1847–1935). Са намером да се обележи 160. годишњица отварања хемијске лабораторије на Лицеју, приређена је изложба Лабораторија великана–наслеђе српске хемије у Галерији науке и технике Српске академије наука и уметности. Овај рад представља кратак извештај о изложби.",
publisher = "Srpsko hemijsko društvo",
journal = "Hemijski pregled",
title = "Nasleđe srpske hemije u Galeriji nauke i tehnike SANU",
pages = "26-20",
number = "1",
volume = "55",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2789"
}
Korolija, J., Matijašević, I., Stojiljković, D., Đorđević, Z.,& Tošić, M.. (2014). Nasleđe srpske hemije u Galeriji nauke i tehnike SANU. in Hemijski pregled
Srpsko hemijsko društvo., 55(1), 20-26.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2789
Korolija J, Matijašević I, Stojiljković D, Đorđević Z, Tošić M. Nasleđe srpske hemije u Galeriji nauke i tehnike SANU. in Hemijski pregled. 2014;55(1):20-26.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2789 .
Korolija, Jasminka, Matijašević, Igor, Stojiljković, Danica, Đorđević, Zorana, Tošić, Milena, "Nasleđe srpske hemije u Galeriji nauke i tehnike SANU" in Hemijski pregled, 55, no. 1 (2014):20-26,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2789 .