Matijašević, Igor

Link to this page

Authority KeyName Variants
04254715-979b-4d28-bf93-9d5812b717ac
  • Matijašević, Igor (1)
Projects

Author's Bibliography

Značaj multidisciplinarnog pristupa u koncipiranju savremenih prostora za učenje

Stojiljković, Danica; Matijašević, Igor

(Hemijski fakultet, Univerzitet u Beogradu, 2012)

TY  - CONF
AU  - Stojiljković, Danica
AU  - Matijašević, Igor
PY  - 2012
UR  - http://rimsi.imsi.bg.ac.rs/handle/123456789/2797
AB  - Овај рад истиче значај мултидисциплинарног приступа у систему образовања, првенствено у фази конципирања простора за учење који треба да пружи могућности примене различитих метода подучавања  и учења како би се постигли жељени васпитно-образовни циљеви. Простор за учење представља један од многих фактора у сложеним односима наставе који утичу на образовни исход. Традиционално, простори за учење су пројектовани од стране архитекте и обично без присуства наставника (практичара), одражавајући у том тренутку савремене архитектонске, али не и образовне имагинације, што је често доводило до репродукцију индустријског модела учионица. С друге стране пројектовање савремених простора за учење засновано је на архитектонским принципима, на савременим схватањима процеса учења и улоге наставника у том процесу, као и на еколошкој одрживости. Стога, савремене потребе простора за учења захтевају мултидисциплинарни приступ пројектовања кроз укључивање различитих дисциплина од архитектуре, психологије, педагогије, социологије, а последњих година све више укључује и  науку о животној средини, здрављу и антрополошки дизајн. Иако постоји више различитих дисциплина који дају другачију перспективу о простору за учење, потребно је да различита поља конвергирају због потребе да се усредсреде на односе између контекстуалних, организационих, педагошких и друштвених пракси различитих простора учења. Такође, како би се омогућило унапређење процеса пројектовања образовног окружења неопходна је заједничка сарадња и са корисницима простора. Овај рад има за циљ да укаже да је пројектовање простора за учења веома комлексан процес, с обзиром да различити корисници имају другачију перцепцију простора, као и потребе, и да се успех у пројектовању простара за учење налази у интеграцији визије просторно-програмских активности са архитектонским принципима пројектовања.
PB  - Hemijski fakultet, Univerzitet u Beogradu
C3  - Zbornik apstrakta sa prvog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: od krize ka društvu znanja“
T1  - Značaj multidisciplinarnog pristupa u koncipiranju savremenih prostora za učenje
SP  - 65
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2797
ER  - 
@conference{
author = "Stojiljković, Danica and Matijašević, Igor",
year = "2012",
abstract = "Овај рад истиче значај мултидисциплинарног приступа у систему образовања, првенствено у фази конципирања простора за учење који треба да пружи могућности примене различитих метода подучавања  и учења како би се постигли жељени васпитно-образовни циљеви. Простор за учење представља један од многих фактора у сложеним односима наставе који утичу на образовни исход. Традиционално, простори за учење су пројектовани од стране архитекте и обично без присуства наставника (практичара), одражавајући у том тренутку савремене архитектонске, али не и образовне имагинације, што је често доводило до репродукцију индустријског модела учионица. С друге стране пројектовање савремених простора за учење засновано је на архитектонским принципима, на савременим схватањима процеса учења и улоге наставника у том процесу, као и на еколошкој одрживости. Стога, савремене потребе простора за учења захтевају мултидисциплинарни приступ пројектовања кроз укључивање различитих дисциплина од архитектуре, психологије, педагогије, социологије, а последњих година све више укључује и  науку о животној средини, здрављу и антрополошки дизајн. Иако постоји више различитих дисциплина који дају другачију перспективу о простору за учење, потребно је да различита поља конвергирају због потребе да се усредсреде на односе између контекстуалних, организационих, педагошких и друштвених пракси различитих простора учења. Такође, како би се омогућило унапређење процеса пројектовања образовног окружења неопходна је заједничка сарадња и са корисницима простора. Овај рад има за циљ да укаже да је пројектовање простора за учења веома комлексан процес, с обзиром да различити корисници имају другачију перцепцију простора, као и потребе, и да се успех у пројектовању простара за учење налази у интеграцији визије просторно-програмских активности са архитектонским принципима пројектовања.",
publisher = "Hemijski fakultet, Univerzitet u Beogradu",
journal = "Zbornik apstrakta sa prvog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: od krize ka društvu znanja“",
title = "Značaj multidisciplinarnog pristupa u koncipiranju savremenih prostora za učenje",
pages = "65",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2797"
}
Stojiljković, D.,& Matijašević, I.. (2012). Značaj multidisciplinarnog pristupa u koncipiranju savremenih prostora za učenje. in Zbornik apstrakta sa prvog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: od krize ka društvu znanja“
Hemijski fakultet, Univerzitet u Beogradu., 65.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2797
Stojiljković D, Matijašević I. Značaj multidisciplinarnog pristupa u koncipiranju savremenih prostora za učenje. in Zbornik apstrakta sa prvog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: od krize ka društvu znanja“. 2012;:65.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2797 .
Stojiljković, Danica, Matijašević, Igor, "Značaj multidisciplinarnog pristupa u koncipiranju savremenih prostora za učenje" in Zbornik apstrakta sa prvog naučnog simpozijuma sa međunarodnim učešćem „Teorija i praksa nauke u društvu: od krize ka društvu znanja“ (2012):65,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rimsi_2797 .